بازی های زامبی که نباید از دست بدهید

Alpha
7 min readSep 10, 2024

--

اگر به دنبال بازی زامبی هستید، حتما با ما همراه باشید که می‌خواهیم معروف‌ترین بازی‌های زامبی در جهان را به شما معرفی کنیم. البته شما می‌توانید انواع بازی‌های زامبی را بدون نیاز به سخت‌افزار گران‌قیمت تنها با لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا کامپیوتر قدیمی از طریق کنسول بازی ابری پلی پاد اجرا کنید. اما دقیقا Zombie چیست؟ زامبی‌ها مرده‌هایی هستند که از گور برخاسته و به حرکت درآمده‌اند. بد نیست بدانید که تاریخچه‌ی باور به زامبی به زمان‌های خیلی گذشته برمی‌گردد و در میان اهالی قبایل هائیتی در قاره‌ی آمریکا وجود داشته است.

امروزه با محبوبیت زامبی‌ها در جهان، فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های زیادی هم با موضوع Zombie ساخته می‌شوند. بعضی‌ها تکراری، یکسری بامزه و برخی هم واقعاً شما را میخکوب می‌کنند. با پلی پاد تی وی همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر محبوب‌ترین بازی‌های زامبی در جهان بین گیمرها و البته معرفی انواع بازی زامبی کنسول ابری پلی پاد.

سری بازی‌های Call of Duty

مود زامبی بازی‌های Call of Duty یکی از جذابترین قسمت‌های این مجموعه است. شما هر بار منتظر سوپرایز جدید ندای وظیفه در این مود هستید. در این مود نه تنها باید با سیل عظیمی از زامبی‌ها بجنگید، بلکه وظیفه دارید بناها را بازسازی کنید، به مناطق جدید دسترسی پیدا کنید و سلاح‌های تازه را هم باز کنید. همین اینها برای یک بازی Co-op کافی هستند تا شما را سر کیف بیاورند.

مود زامبی در Call of Duty: Black Ops بهترین نمونه از این مجموعه است. شما با کشتن زامبی‌ها کلی سلاح جدید و امکانات تازه بدست می‌آورید و برای ادامه‌ی بازی قدرتمندتر می‌شوید. گشت‌وگذار و پیدا کردن اشیای جدید هم که جای خود دارد. علاقه‌مندان به سری‌ بازی‌های کالاف دیوتی می‌توانند همین الان بدون نیاز به کنسول، Call of Duty: Black Ops 3 برای اندروید و کامپیوتر ضعیف را در کنسول بازی ابری پلی پاد اجرا کنند.

بازی زامبی World War Z

اگر طرفدار زامبی باشید، یا فیلم جنگ جهانی زامبی را دیدید، یا بازی آن را اجرا کردید. توسعه‌دهنده‌ی بازی زامبی World War Z شرکت Saber Interactive است. این بازی برای پلتفرم‌های PS5، PC، PS4، Xbox Series X، Xbox One منتشر شده است. اگر به دنبال راهی برای از بین بردن صدها، نه، میلیون‌ها زامبی با دوستانتان هستید، بهترین پیشنهاد برای شما جنگ جهانی زامبی است. انبوهی از زامبی‌ها به خیابان‌ها هجوم می‌آورند، تجمع می‌کنند و آماده‌اند برای یک کشتار حسابی.

بازی Resident Evil برای PC

سری بازی‌های رزیدنت ایول را حتما می‌شناسید. مجموعه بازی‌های ترسناکی که طرفداران زیادی بین گیمرها هم دارند. Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 3 Remake از جمله بازی‌های خاطره‌انگیز این مجموعه هستند که در کالکشن بازی‌های پلی پاد هم قرار دارند. اگر به دنبال بازی رزیدنت اویل 2 برای اندروید و کامپیوتر هستید، می‌توانید با ورود به وبسایت پلی پاد ، بعد از ثبت نام، بازی Resident Evil 2 Remake برای PC یا گوشی اندروید را اجرا کنید. البته فقط این نیست، دوستداران نسخه بازسازی شده‌ی رزیدنت اویل ۳ هم می‌توانند این بازی را با کنسول بازی ابری پلی پاد در تلفن همراه یا کامپیوتر قدیمی خود، فقط با استفاده از اینترنت اجرا کنند.

ماجرای بازی را هم حتما می‌دانید. بخاطر آزمایش‌های شرکت آمبرلا، سراسر راکون سیتی را زامبی‌ها فراگرفته‌اند. شما و دوستانتان هم به عنوان آخرین بازمانده‌های این شهر مخروبه، باید برای نجات بشریت و البته جان خودتان، با زامبی‌ها مبارزه کنید.

بازی زامبی Dying Light: The Following

اگر به دنبال فضایی متفاوت و سرعتی اما با محتوای زامبی هستید، Dying Light: The Following برای شما است. توسعه‌ دهنده‌ی این بازی شرکت Techland است که آن را برای پلتفرم‌های PS5، PC، PS4، Xbox Series X و Xbox One منتشر کرده. هیچ‌ بازی‌ای نمی‌تواند به اندازه‌ی Dying Light: The Following رانندگی در میان انبوهی از زامبی را سرگرم‌کننده‌تر کند. شما پشت فرمان، در منطقه‌ای در حومه‌ی شهر باید با سرعت در میان مزارع برانید و مراقب باشید کله‌ی زامبی‌ها لای برف‌پاک‌کن خودرویتان گیر نکنند. بازی‌های زامبی‌رانی چندان زیاد نیستند و این نسخه توانسته خیلی خوب دو سبک اتومبیل‌رانی و ترسناک را باهم ترکیب کند.

در بازی‌های ویدیویی، به نظر می‌رسد که مکان‌های زیادی وجود دارد که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است. سری Dying Light شما را به جزیره‌ای می‌اندازد که پر از مردگان متحرک است. شما باید با دویدن و پارکور در ساختمان‌های نیمه‌ویران و استفاده از وسایل نقلیه خود را نجات دهید. در حین دویدن در جزیره، انواع ماموریت‌ها هست که باید با گروه‌های مختلف به سرانجام برسانید. شما باید سعی کنید بازماندگان را نجات دهید و سلاح هایی را تهیه کنید تا به شما کمک کنند زنده بمانید. اما بهترین بخش بازی بدون شک سیستم حرکتی آن است و وحشتی که با فرا رسیدن شب و بیرون آمدن هیولاهای واقعاً ترسناک با آن روبرو می‌شوید.

The Walking Dead

نمی‌شود از زامبی حرف زد و نامی از مردگان متحرک نیاورد. Telltale این مجموعه را برای پلتفرم‌های PC، PS5، PS4 PS3، Xbox Series X، Xbox One، Xbox 360، iOS و Android منتشر کرده است. در فضایی آخرالزمانی، این شما هستید و زامبی‌هایی که از گوشه‌وکنار به شما حمله‌ور می‌شوند. تصمیم‌گیری‌های سخت و فضای سردرگم‌کننده از ویژگی‌های این بازی زامبی هستند. لی اورت، مجرمی است که باید از دختر کوچک یتیمی با نام کلمنتاین مراقبت کند. The Walking Dead فقط یک بازی هیجان‌انگیز نیست، بلکه خط داستانی فوق‌العاده‌ی آن، این اثر را ماندگار کرده است.

بازی زامبی The Last of Us

سازنده‌ی این بازی کمپانی Naughty Dog است که آن را برای پلتفرم‌های PS5، PS4 و PS3 منتشر کرده. سال‌ها است که این اثر به عنوان بهترین بازی زامبی در جهان باقی مانده. The Last of Us به خوبی توانسته مضامین سیاسی را در یک بازی بگنجاند و فضای دنیای امروز را ترسیم کند. سیستم مخفی‌کاری/بقا در بازی به همراه تعلیق‌های زیاد، استرس شما را حین بازی افزایش می‌دهد.

در The Last of Us شما با یک بازی زامبی معمولی سروکار ندارید. باید دزدکی از مقابل دشمنان عبور کنید، مهمات خود را حفظ کنید و منابعتان را افزایش دهید. لحظات اکشن در بازی بی‌شمار هستند و هر لحظه در انتظار یک اتفاق تازه‌اید.

Dead Rising

شما در نقش یک روزنامه‌نگار پروژه‌ای در خصوص شیوع مرموز زامبی‌ها در شهری کوچک را در دست دارید. تنوع سلاح‌ها و امکان سفارشی‌سازی‌های مختلف از ویژگی‌های این بازی زامبی هستند. سری بازی‌های Dead Rising رویکردی متفاوت از عناوینی مانند The Last of Us، Resident Evil 2 و The Walking Dead دارند. قیافه‌ها خنده‌دارتر است و استرس بازی هم چندان بالا نیست. شما راه‌های مضحک و سرگرم‌کننده‌ای برای نابودی زامبی‌ها دارید. برای همین اگر حوصله‌تان از فضای ترسناک معمول این سبک بازی‌ها سر رفته، Dead Rising 2 پیشنهاد خوبی است. این بازی به شما امکان می‌دهد سلاح‌های مضحکی بسازید تا زامبی‌ها را تکه تکه کنید، بپزید، به برق بکشید و منفجر کنید. Dead Rising 2 در حقیقت یک برداشت خنده‌دار و اغراق‌آمیز در مورد پایان جهان است و اگر دوست دارید زامبی ها را به روش‌های مسخره بکشید، این بازی برای شماست.

Plants Vs. Zombies

اگر از بازی‌های ترسناک و جدی بگذریم، یکی از مفرح‌ترین بازی‌های زامبی Plants Vs. Zombies است. گیاهان در برابر زامبی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از انواع گیاهان سرگرم‌کننده و بامزه به عنوان سلاح برای دفع دشمنان مغزخوار استفاده کنند. با Garden Warfare 2، توسعه‌دهنده‌ی این بازی یعنی Popcap دفاع از برج را با شوتینگ سوم شخص ترکیب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که در یک نبرد بزرگ نقش گروهی از گیاهان و زامبی‌های مختلف را به عهده بگیرید.

Red Dead Redemption: Undead Nightmare

این بازی زامبی در سال 2010 برای پلتفرم‌های PS3 و Xbox 360 در ژانر اکشن-ماجراجویی منتشر شد و به مرور به همه‌جا گسترش یافت. Red Dead Redemption به خودی خود یک بازی شگفت‌انگیز است. کل داستان جان مارستون بودن، قانون‌شکنی که متحول شده مثل فیلم سینمایی ارزش دیدن دارد. با استقبال از این بازی، نسخه‌ی الحاقی DLC منتشر شد که یاغی ما را به زامبی تبدیل کرد. یک سفر هیجان‌انگیز دیگر برای این بازی محبوب.

در این بازی Undead Nightmare یک بار دیگر بازیکنان را در نقش جان مارستون قرار داده، اما در یک خط داستانی مستقل جدید. این بار، همسر و پسر جان مارستون زامبی شده‌اند و جان باید به دنبال درمان باشد. همانند گذشته، بازیکنان می‌توانند در نقشه‌ی جهان باز پرسه بزنند و در ماموریت‌های جانبی شرکت کنند. با این حال، آنتاگونیست اصلی در این بازی یاغی‌ها یا مجریان قانون نیستند، بلکه زامبی‌ها هستند.

شما اهل بازی زامبی هستید؟ کدامیک از این بازی‌ها را اجرا کردید و دوست داشتید؟

منبع: پلی پاد تی وی

--

--